Elektrikli Araba Devrimi! Arcfox T1 Türkiye'ye Geliyor Mu?
Tokat Gündem

Elektrikli Araba Devrimi! Arcfox T1 Türkiye'ye Geliyor Mu?


26 July 20255 dk okuma6 görüntülenmeSon güncelleme: 26 July 2025

Elektrikli otomobil piyasası, Çinli otomotiv devi BAIC'in elektrikli araç markası Arcfox'un yepyeni T1 hatchback modeli ile hareketleniyor. Uygun fiyatı ve 400 km'yi aşan menziliyle dikkat çeken Arcfox T1, Türkiye pazarında da büyük ilgi uyandıracağa benziyor.

Arcfox T1: Tasarım ve Fiyatıyla Dikkat Çekiyor

Arcfox T1, dikkat çekici tasarımı ve rekabetçi fiyatıyla şimdiden gündem oldu. Aracın Çin'deki ön satışlarının Ağustos sonunda başlaması beklenirken, fiyatının yaklaşık 70.000 yuan (yaklaşık 9.000 euro veya 10.000 dolar) civarında olacağı belirtiliyor. Bu fiyat etiketi, T1'i doğrudan BYD Seagull ve Geely'nin Xingyuan modeli gibi Çin'in en çok satan şehir içi elektrikli modelleriyle karşı karşıya getiriyor.

Arcfox'un "Arc-Flow" adını verdiği yeni tasarım dili, T1'in dış görünümünde kendini belirgin bir şekilde hissettiriyor. İlk fuar görüntülerine kıyasla daha sportif bir görünüm kazanan araçta, akıcı çizgiler, çift renkli gövde yapısı ve siyah tavan detayları göz kamaştırıyor. Arka kısımdaki küçük spoyler sportifliği artırırken, 18 inçlik çok kollu alüminyum jantlar, bu fiyat segmentinde genellikle görülmeyen premium bir hava katıyor.

Geniş İç Hacim ve Yeterli Performans

Boyutlarıyla da oldukça iddialı olan T1, 4.337 mm uzunluğa, 1.860 mm genişliğe ve 1.572 mm yüksekliğe sahip. 2.770 mm’lik aks mesafesi ise bu sınıftaki çoğu araca göre daha fazla iç hacim sunmayı vaat ediyor. Bu ölçüler, hem şehir içi kullanımda kolay manevra kabiliyeti sağlıyor hem de yolcu konforunu artırıyor.

Kaputun altında ise sade ama işlevsel bir sistem bulunuyor. T1, ön tekerleklere güç veren tek bir elektrik motoruyla donatılmış. Bu motor, 70 kW (yaklaşık 94 beygir) güç üretiyor. Rakamlar kulağa çok iddialı gelmese de, şehir içinde kullanıma yönelik hafif bir araç için gayet yeterli bir performans sunuyor.

400 KM Üzeri Menzil Seçenekleri

Aracın batarya tarafında da kullanıcıya seçenek sunuluyor. Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı’na yapılan başvurulara göre, T1 iki farklı batarya paketiyle satışa sunulacak. Bunlardan biri 41,7 kWh kapasiteye sahip ve 410 km menzil vadediyor. Diğeriyse 42,3 kWh ile 425 km menzil sunuyor. Her iki menzil değeri de Çin’in CLTC test döngüsüne göre hesaplansa da, bu fiyat aralığında 400 km üzeri menzil oldukça etkileyici bir değer olarak öne çıkıyor.

Batarya teknolojisi tarafında ise Lityum Demir Fosfat (LFP) kimyası tercih edilmiş olması, özellikle güvenlik ve batarya ömrü açısından önemli bir avantaj sağlıyor.

Arcfox’un işi kolay değil. Çünkü pazara giriş yaptığı segmentte, yalnızca Haziran ayında BYD Seagull 30.000 ve Geely Xingyuan 40.000 adet satış gerçekleştirdi. Ancak Arcfox, T1’in şık tasarımı, rekabetçi fiyatı ve yeterli teknik donanımıyla bu yoğun rekabette kendine yer açabileceğine inanıyor.

T1’in global pazarlarda, özellikle Avrupa’da satışa sunulup sunulmayacağı henüz netlik kazanmadı. Ancak fiyat-performans oranı dikkate alındığında, bu tarz bir modelin Türkiye pazarında da önemli bir kullanıcı kitlesi tarafından ilgi görebileceği şimdiden öngörülüyor.